Meditado (P. Cadei) - 2008-07-24, ĵaŭ | Radio Vatikana - Esperanto |
---|
Meditado.
|
Aŭskultu/Elŝutu |
Rubriko(j): Nuntempaj religiaj temoj kaj problemoj: kristana vidpunkto
|
|
Meditado (P. Cadei) Laudetur Jesus Christus. Estu laŭdata Jesuo Kristo. Parolas Radio Vatikana en Esperanto. Bonan vesperon karegaj gefratoj kaj bonvenon al nia ĵaŭda elsendo en Esperanto! Por nia semajna rubriko "Nuntempaj religiaj temoj kaj problemoj: kristana vidpunkto", redaktita de pastro Battista Cadei, ni parolos ĉi-vespere pri "Meditado". Meditado estas profunda atento kaj pensa kaj mensa koncentriĝo pri spirita au religia objekto aŭ temo. Ni konstatas, ke meditadon praktikas plej diversaj religiaj tradicioj en la tuta mondo. Pra-hinduismaj prezentas la meditadon kiel vojon al la kono aŭ sperto pri En ĉi-lastaj jardekoj populariĝis en okcidento diversaj «orientaj aŭ orienteskaj metodoj» de meditado, kiel La kristana meditado estas, antaŭ ĉio, strebo kompreni la kialon kaj kielon de la kristana vivo, por aliĝi al Dio, kaj plenumi lian volon. Al tio povas helpi diversaj iloj, kiel la Evangelio, la libroj de spirita pieco, la kontemplado de la naturo, la pripenso de la historio aŭ de personaj spertoj kaj travivaĵoj... La meditado ĉiuokaze devas konduki al jena preĝ-peto: «Sinjoro, kion vi volas, ke mi faru? ». La metodoj aŭ skoloj de kristana meditado estas pluraj, sed ĉiuj relativaj: nur gravas spirite progresi, avanci, per Kion do diri pri orientaj formoj de meditado? Antaŭ ĉio oni devas konscii la diversan religian kaj kulturan radikon de certaj medit-metodoj. Ofte ĝi havas kiel bazon negativan koncepton pri la korpo kaj la materio, kaj konsekvence ili taksas ke la «malpleno» aŭ la «nenio» estas la plej alta nivelo de meditado; aŭ kredas la karman kaj la reenkarniĝon, kiujn la kristana kredo ne povas akcepti; aŭ instruas ke ni mem estas fajrero de Dio, kiun ni reatingas per La dokumento de la Kongregacio por la instruo de la kredo nin avertas kontraŭ la «...provo – ni citas - , ne imuna el riskoj kaj eraroj, kunfandi la kristanan meditadon kun la ne kristana. La ĉi-sencaj proponoj estas multnombraj kaj pli malpli radikalaj: iuj aplikas orientajn metodojn nur cele al vere kristana kontemplado; aliaj plu-iras kaj klopodas estigi, per diversaj teknikoj, spiritajn travivaĵojn analogajn al tiuj priskribitaj en la libroj de katolikaj mistikuloj; triaj aŭdacas meti tiun absoluton sen imagoj nek konceptoj, propran de la budaisma teorio, sur la sama nivelo de la Majesto de Dio, revelaciita en Jesuo Kristo, «...malkonfesante ke la mondaj aĵoj povas konsistigi spuron kiu resendas al la senfineco de Dio» (Pri iuj aspektoj..., 12). Post tiu firma averto kontraŭ eblaj riskoj por la kredo, la Kongregacia dokumento parolas pri la pozitivaj riĉaĵoj, kiujn la okcidenta spiriteco povus ricevi de orientaj medit-metodoj. «Tio ne malhelpas – agnoskas la dokumento – ke aŭtentikaj medit-praktikoj el Konklude, la proponojn de apliko de orientaj medit-metodoj al la kristana preĝado oni devos daŭre ekzameni, diligente distingante enhavojn kaj metodojn, por eviti danĝeran sinkretismon (kio estas malkoheran kunmeton de divers-originaj religiaj elementoj). Por nia semajna rubriko "Nuntempaj religiaj temoj kaj problemoj: kristana vidpunkto", redaktita de pastro Battista Cadei, ni parolis pri “Meditado”. Karegaj gefratoj, ni havas tempon por anonci, ke estas presata nova numero de revuo Espero Katolika. Nia programo estas finita. Carlo Sarandrea salutas Vin. Estu laŭdata Jesuo Kristo, Laudetur Jesus Christus. |
Sendi komenton, skribi al la redaktoroj (de Radio Vatikana kaj de chi tiu TTTejo):